Yoga for holdning

Kurs i Kongensgate 1 i Ålesund i yoga for holdningsmuskulatur.

Dette passer også for deg som er nybegynner eller har utfordringer med rygg og ledd.
Det passer også hvis du allerede har en yogapraksis, men du vil lære øvelser som gjør at du kan utføre øvelsene på en tryggere måte for rygg og ledd.
(Hvis akutt skade eller brudd, så er det best å begynne med yoga etter en restitusjonsperiode)

Du vil lære detaljer i stillingene slik du kan praktisere yoga på en trygg måte og terapeutiske øvelser som vil styrke holdningsmuskulatur.
Vi lærer grunnleggende teknikk for pust og kontakt med kjernemuskulatur (bandhas) som du kan ta med deg videre inn i andre yogatimer.

Datoer: Onsdag 8. januar – 1. april (13 ganger)
Tidspunkt: Onsdager 17:30 – 18.30
Sted: Kongensgate 1 (inngang til venstre for Vic, i 2. etasje)

Spørsmål til: stine@yogaoghelse.no
Pris: 2400,-

Dette kurset har fokus på å forebygge rygg- og skjelettplager og vil også tilpasses dere som allerede har utfordringer med rygg og hofter. Vi lærer styrkende øvelser for å lære kroppen å bruke muskler som er støttende for holdning og forebyggende på plager i skjelett, bindevev og muskler. Vi lærer også smidiggjørende øvelser for å løse opp i spenninger.

Vi starter timen med yoga der fokus er kjernemuskulatur og terapeutiske øvelser for styrking av holdningsmuskulatur.
Vi har fokus på at pusten tar oss gjennom øvelser som er styrkende og smidiggjørende. Vi gjør litt mer utfordrende øvelser etter hvert som vi er ut i kursforløpet, og har hele tiden fokus på kjerne og pust.

På slutten av timen har vi roligere yogaøvelser for å løse opp i dyperesittende spenninger.
Timen blir tilrettelagt deltakerne.

Du kan følge med på datoer for å bli påminnet dit og datoer på facebook her

Hører gjerne fra deg :)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.